Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Péče o pacienta intoxikovaného houbami - příprava simulačních scénářů
KOHOUTOVÁ, Denisa
Diplomová práce se zabývá tématem péče o pacienta intoxikovaného houbami a přípravou simulačních scénářů. Je zpracována čistě teoretickou částí a výstupem této práce jsou dva simulační scénáře, které jsou vytvořeny na základě získaných poznatků z pečlivě prostudovaných odborných knih, časopisů a také českých i zahraničních internetových článků. Nejprve jsme se zabývali intoxikacemi ve všeobecném přehledu, jejími příznaky, první pomocí a léčbou. Poté přecházíme ke všeobecnému přehledu a popisu hub, bez těchto získaných poznatků by tato práce nebyla kompletní. V neposlední řadě se zabýváme samotnou intoxikací houbami, jejími příznaky, přednemocniční péčí, léčbou a následnou nemocniční péčí. Intoxikace houbami patří k bezprostředně život ohrožujícím stavům, pokud není včas a správně léčená. Tato intoxikace bývá náhodná, ale i suicidální. Při včasné diagnostice toxické látky obsažené v houbě, kterou pacient požil a rychlému zahájení léčby, lze vyléčit i těžké otravy. K nejčastějším, ale méně nebezpečným intoxikacím, patří požití muchomůrky tygrované, kterou houbaři mohou snadno zaměnit např. s masákem. Mezi nejnebezpečnější otravy houbami se řadí požití muchomůrky zelené, která obsahuje velké množství toxinů a lze ji zaměnit s žampionem či masákem. Letální dávka této houby se odhaduje pouze na několik desítek gramů, tedy jedna plodnice a mnohdy i méně. Při požití toxické houby jsou ve většině případech nejvíce zasaženy játra a ledviny. Velice důležitou roli při diagnostice intoxikace houbami hraje toxikologické vyšetření krve, moči, a především žaludečního obsahu. Podstatným krokem, aby se toxická látka nevstřebávala a co nejdříve se eliminovala z organismu člověka, je vyvolání zvracení nebo výplach žaludku a následné podání aktivního uhlí. Neodmyslitelnou částí je ošetřovatelská péče o pacienta intoxikovaného houbami poskytovaná všeobecnou sestrou. Jejím úkolem je péče o dýchací cesty, monitorace základních životních funkcí, asistence při zavádění invazivních vstupů a péče o ně, provádění kontrolních krevních odběrů dle ordinace lékaře, zajištění hygienické péče a prevence dekubitů. Diplomová práce by měla být přínosná jako studijní materiál pro studující všeobecné sestry nebo zdravotnické záchranáře, kteří budou chtít vykonávat toto povolání, a to zejména díky vytvořeným simulačním scénářům.
Školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici - příprava simulačních scénářů
BUROŇOVÁ, Nikola
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici a přípravou simulačních scénářů. Obsahuje teoretickou a empirickou část. Cílem naší práce bylo zjistit, jakým způsobem nyní probíhá školení pro sestry v nemocnici. Analyzovat jejich připravenost poskytnout kardiopulmonální resuscitaci na základě školení, která absolvují. A následně zmapovat chybějící prvky v rámci školení kardiopulmonální resuscitace. Na tyto cíle byly zaměřeny tři výzkumné otázky. Jakým způsobem probíhá aktuální školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Jak jsou sestry připraveny poskytnout kardiopulmonální resuscitaci pacientovi na svém pracovišti? Jaké nedostatky obsahují dosavadní školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Pro získání potřebných informací bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Byla vybrána technika polostrukturovaných rozhovorů a pozorování. Výzkumný vzorek tvořilo 11 probandů, jednalo se o sestry, které pracují na chirurgickém a interním standardním oddělení a chirurgické a interní JIP ve stejné nemocnici. Podmínka stejného pracoviště byla zvolena proto, aby všechny sestry měly absolvovaná stejná školení. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že školení neprobíhá pomocí simulační výuky, ale sestry by tuto možnost rády uvítaly. Školení probíhá spíše u připravené figuríny nikoliv v rámci simulačního scénáře a autentickou situací na oddělení. Zároveň se většinou na základě absolvovaných školení cítí připraveny poskytnout KPR na svém oddělení, ale především proto, že vědí, že nejsou na oddělení samy. Mezi nejčastější nedostatky školení řadí pomůcky ke KPR - reálné figuríny, reálnou situaci, ale i školicí místnost. Tato práce bude přínosná pro rozvoj školení KPR pro sestry, ale i pro studenty připravující se na profesi všeobecné sestry. A to především z důvodu vytvoření simulačních scénářů, které jsou výstupem této práce a vychází z výzkumu, v němž jsme zjišťovali názory a potřeby sester související se školením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.